وبگاه باجناق

مقالات علمی، فرهنگی و فناوری، دانلود آهنگ، موسیقی، نمایه، موزیک

وبگاه باجناق

مقالات علمی، فرهنگی و فناوری، دانلود آهنگ، موسیقی، نمایه، موزیک

- پنج توصیه برای یک استحمام خوب

پنج توصیه برای یک استحمام خوب

 

در خصوص قرار دادن حوله در حمام باید توجه داشت که رطوبت هوا موجب رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها می‌شود که می‌توانند به پوست بدن منتقل شوند، بنابراین حوله را باید در جایی خشک نگهداری کرد.

بهترین فاصله‌ی زمانی استحمام برای پوست‌های چرب هر 24 ساعت(هر روز) است، برای پوست‌های معمولی یک روز در میان و همچین برای پوست‌های خشک توصیه می‌شود هر دو روز در میان آن را شستشو داد.

توصیه‌ی پزشکان برای سلامت پوست و مو استفاده از آب متوسط یا همان آب ولرم است، چرا که آب داغ خصوصا در افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند، موجب تشدید بیماری آن‌ها و التهاب پوست بدنشان می‍شود.

افرادی که مشکل تنگی عروق دارند، این افراد بهتر است برای شستن صورت ابتدا از آب گرم و بلافاصله از آب سرد استفاده کنند، چرا که این کار برای ورزش عضلات صورت و همچنین باز شدن عروق مفید است و موجب جریان بهتر گردش خوب می‌شود.

 

 


آیا آب سرد موجب سفتی پوست می‌شود یا خیر؟ این باور غلط که آب سرد موجب سفتی پوست صورت می‌شود، به هیچ عنوان از نگاه پزشکی صحت ندارد، همچنین باید گفت که استحمام زیاد در افرادی که دارای پوست چرب هستند، موجب خشکی پوست آن‌ها نمی‌شود، بلکه تنها چربی مازاد پوستشان را از بین می‌برد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران YJC ، دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو – مورخ 19 اسفند 1392

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد